Tiyamin (B1 vitamini: thiamine:C12H18N4OSCl2) eksikliğinde yorgunluk, depresyon, zihin bulanıklığı, fiziksel koordinasyonda bozukluk, iştah azalması, sindirim bozukluğu, başağrısı, sinir ve dolaşım sistemi hastalıkları, kas krampları, ödem gibi sorunlar baş gösterir.



17 Eylül 2008 Çarşamba

ne zaman vazgeçtiniz hayallerinizden?

ne zamandır yazıcam unutuyorum, hani bi reklam var ya...
ilk duyduğumda reklam müziğini dikkatimi çekti birden, sonra görüntüler, ses tonu derken.. arkada "somewhere over the rainbow" çalıyor, hani "50 first dates"in sonunda da çalan, insana bi pozitif enerji, bi yaşama sevinci, aşık olmak, koşmak, coşmak hevesi katan benim çok sevdiğim şarkı..kredi kartı reklamıymış, ben banka olabileceğini düşünmüştüm. hayalleri "para"yla satın alma kapısına çıkıyor sonu...bayılana kadar alışveriş fln.."fish card" olunca, çalıntı olacak ama "sazan avı" olacak böyle etkili bi reklam filmiyle :) her neyse, görüntüler ve fondaki müzikle çok hoş bir reklam olmuş, severek izliyorum...
en son ne zaman hayal kurduğunuzu hatırlıyor musunuz?
hani bi zamanlar dünyayı gezme fikriniz vardı
adını bile bilmediğiniz bir ülkede evlenecektiniz
hani bir motosiklet alacaktınız
kimsenin çözemediği o denklemi siz çözecektiniz
(parayla ilgisiz tek hayal)
binlerce insana şarkı söyleyecektiniz
siz, dünyayı değiştirecektiniz
bir köpeğiniz olacaktı sizin, ama yok galiba
(para köpeğiniz olsun sizin)
sahi ne zaman vazgeçtiniz köpeğinizden?
hayallerinizden ne zaman vazgeçtiniz?
şimdi tekrar onların peşine düşün
çünkü bizim bir fikrimiz var
sizi terkeden sevgilinizin önünden muhteşem bi arabayla geçebilirsiniz

(hmm fena fikir değil :P)
hep hayalini kurduğunuz o eve sahip olabilirsiniz
bayılana kadar alışveriş yapabilirsiniz
(tabi ki fishcard ile)
mesela safariye çıkabilirsiniz
bi tekneyle okyanusa açılabilirsiniz
(nerde kaldı parayla saadet olmaz hikayesi)
gerçekten mutlu olabilirsiniz
evet bizim bir fikrimiz var
hayallerinizi geri getirecek bir fikir
her şeyi değiştirecek bir fikir...


ben vazgeçtim çoğu hayalimden, vazgeçtim ama kaybetmedim...
dafnim göndermiş, can dündar'dan yine;
"Herşeyin sıradanlaştığı bir dünyada ba­zen kaybetmek en doğru seçimdir.
...ve o dünyada en yerinde tercih; vazge­çiştir."

Hiç yorum yok: